Türkiye, Çinli elektrikli araç üreticileri için cazip bir üs olabilir mi?

Türkiye ve Fas, Çinli Elektrikli Araç Üreticileri İçin Cazip Bir Seçenek Olabilir

Bir strateji olarak, elektrikli araç (EV) üreticilerinin fabrika satın alması veya daha düşük maliyetli ülkelerde üretim tesisleri kurması düşünülebilir. Gartner’a göre, Türkiye ve Fas gibi ülkeler, Çinli EV üreticileri için çekici bir tercih olabilir.

Avrupa ve Kuzey Amerika’da Fabrika Kapanışları Öngörülüyor

Küresel otomotiv sektörü, kapasite fazlası ve artan fiyat rekabeti ile karşı karşıya. Özellikle Avrupa ve Kuzey Amerika’da birçok otomobil fabrikasının kapanma veya satılma riski taşıdığı belirtiliyor. 2025 yılında emisyon hedefleri ve gümrük vergileri gibi faktörler, otomobil üreticilerini üretim kapasitelerini azaltmaya yönlendirebilir.

Çin’in Elektrikli Araç Sektöründeki Yükselişi Devam Ediyor

Gartner’a göre, Çin’in yazılım ve elektrifikasyon konusundaki üstünlüğü, elektrikli araç pazarındaki hakimiyetini artıracak. Artan rekabet, yüksek maliyetli ülkelerde fabrika kapanışlarını veya satışlarını daha olası hale getirebilir. Gartner’dan analist Pedro Pacheco, bu durumu “düdüklü tencereye” benzeterek, otomobil üreticilerinin baskı arttıkça daha pragmatik kararlar alacağını belirtiyor.

Elektrikli Araç Sevkiyatları Artacak

Gartner’ın tahminlerine göre, 2025 yılında elektrikli otobüs, otomobil, kamyonet ve ağır kamyon sevkiyatları yüzde 17 artacak. 2030’a kadar ise otomobil üreticilerinin pazarladığı araçların yüzde 50’sinden fazlasının elektrikli olması bekleniyor.

Otomobil Üreticileri Yeni Stratejiler Geliştiriyor

Otomobil üreticileri, büyük değişime ayak uydurmak için çeşitli stratejiler izleyebilirler. Bu stratejiler arasında yazılım mimarisi satın almak, Ar-Ge merkezlerini güçlendirmek ve teknoloji şirketleriyle ortak girişimler kurmak yer alıyor.

Sektörden Gelen Uyarılar

Alman otomobil tedarikçisi Bosch’un CEO’su Stefan Hartung, AB’nin 2025 emisyon kurallarından kaynaklanabilecek sorunlara dikkat çekerek, hedefleri tutturamayan şirketlere ceza uygulamaktan kaçınılması gerektiğini belirtti. Fransız PFA’nın başkanı Luc Chatel ise Avrupa otomotiv endüstrisinin 2030 ve 2035’te elektrikli araç hedeflerine ulaşma olasılığının artık olmadığını iddia etti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir